هدف : هدف این پژوهش، تحلیل نقش مؤلفههای شناسایی شده بر بهرهوری اعضای هیئت علمی از دیدگاه استادان دانشگاه خوارزمی بوده است. روش: روش پژوهش حاضر، توصیفی و از جهت هدف، کاربردی است. لذا، ابتدا ابعاد مفهومی و مؤلفههای اساسی بهرهوری اعضای هیئت علمی شناسایی و بر مبنای آن، عوامل، ملاکها و شاخصهای مناسب طراحی و تدوین شد. صاحبان فرایند برای تعیین مؤلفههای بهرهوری اعضای هیئت علمی، اسناد و مدارک موجود در پایگاههای اطلاعاتی قابل دسترس در خصوص موضوع پژوهش بوده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روشهای آمار توصیفی و استنباطی، تحلیل عامل اکتشافی، آزمون t، تحلیل واریانس و آزمون اندازهگیریهای مکرر بهره گرفته شد. یافتهها: یافته ها نشان دادکه مؤلفۀ آموزش با میانگین 3.89 بیش از سایر ویژگیها مهم تلقی شده و مؤلفههای بهرهوری و خدمات اجتماعی با توجه به شاخص اهمیت در اولویتهای بعدی قرار دارند. همچنین بین مؤلفههای آموزش، پژوهش، خدمات اجتماعی و دیدگاه پاسخگویان بر حسب متغیّرهای جنسیت، سابقۀ کار و رتبۀ دانشگاهی نسبت به تأثیرگذاری مؤلفهها بر بهرهوری اعضای هیئت علمی تفاوت معنادار است. نتیجهگیری: گسترش و تقویت افکار و ایدههای نو در بین استادان، توزیع هدفدار و بهینۀ اعتبارات تحقیقاتی و تقویت زیرساختها و منابع در حوزة فنّاوری نوین، بهترین پیشبینیکنندۀ بهرهوری اعضای هیئت علمیاند. این پژوهش تلویحات و پیشنهادهایی برای مدیران و تصمیمسازان و همچنین پژوهشگران مطرح کرده است.
حجازی, اسد, آراسته, حمیدرضا. (1391). شناسایی و تحلیل نقش مؤلفههای آموزشی، پژوهشی و خدمات اجتماعی بر بهرهوری اعضای هیئت علمی دانشگاه (مطالعۀ موردی اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی). مدیریت در دانشگاه اسلامی, 1(4), 669-686.
MLA
اسد حجازی; حمیدرضا آراسته. "شناسایی و تحلیل نقش مؤلفههای آموزشی، پژوهشی و خدمات اجتماعی بر بهرهوری اعضای هیئت علمی دانشگاه (مطالعۀ موردی اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی)". مدیریت در دانشگاه اسلامی, 1, 4, 1391, 669-686.
HARVARD
حجازی, اسد, آراسته, حمیدرضا. (1391). 'شناسایی و تحلیل نقش مؤلفههای آموزشی، پژوهشی و خدمات اجتماعی بر بهرهوری اعضای هیئت علمی دانشگاه (مطالعۀ موردی اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی)', مدیریت در دانشگاه اسلامی, 1(4), pp. 669-686.
VANCOUVER
حجازی, اسد, آراسته, حمیدرضا. شناسایی و تحلیل نقش مؤلفههای آموزشی، پژوهشی و خدمات اجتماعی بر بهرهوری اعضای هیئت علمی دانشگاه (مطالعۀ موردی اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی). مدیریت در دانشگاه اسلامی, 1391; 1(4): 669-686.