هدف: پژوهش حاضر در پی پاسخ به این سؤال است که: بر پایۀ آموزههای دین اسلام، چه چشماندازی برای نهاد دانشگاه مسئولیتپذیر قابل ترسیم است که مسیر دستیابی به جایگاه شایستۀ این نهاد الهی را برای ما روشن و هموار سازد؟ روش: این پژوهش با روش کتابخانهای- اسنادی به تحلیل محتوای کیفی انجام گرفته است. یافتهها: پژوهش حاضر، دانشگاه مسئولیتپذیر را نهادی با سه مشخصة ذاتی یا سه مؤلفۀ بنیادین هویت علمی، هویت دینی و خدمتگزاری معرفی میکند و با طرّاحی چشمانداز مطلوب آن، که متشکّل از شاخصهای دانایی، توانایی، نیکویی و زیبایی است، به الگوسازی و ترسیم پیکر و چارچوب اسلامیاش پرداخته است. نتیجهگیری: از آنچه گزارش شد به دست میآید که جریان تعلیم و تربیت در دانشگاه مسئولیتپذیر به گونهای است که هر فردی در مسیر آن قرار گیرد، متّصف به صفات دانایی، توانایی، نیکویی و زیبایی میشود.
مروتی, سهراب, فتاحی, امیر, وحیدنیا, فرحناز. (1392). دانشگاه مسئولیتپذیر و چشم انداز آن در آموزه های دینی. مدیریت در دانشگاه اسلامی, 2(5), 87-106.
MLA
سهراب مروتی; امیر فتاحی; فرحناز وحیدنیا. "دانشگاه مسئولیتپذیر و چشم انداز آن در آموزه های دینی". مدیریت در دانشگاه اسلامی, 2, 5, 1392, 87-106.
HARVARD
مروتی, سهراب, فتاحی, امیر, وحیدنیا, فرحناز. (1392). 'دانشگاه مسئولیتپذیر و چشم انداز آن در آموزه های دینی', مدیریت در دانشگاه اسلامی, 2(5), pp. 87-106.
VANCOUVER
مروتی, سهراب, فتاحی, امیر, وحیدنیا, فرحناز. دانشگاه مسئولیتپذیر و چشم انداز آن در آموزه های دینی. مدیریت در دانشگاه اسلامی, 1392; 2(5): 87-106.