هدف:هدف این پژوهش سنجش تأثیر رسانه بر نگرش به دین و انواع دینداری بوده است. تصور میشود تغییر نگرش به دین، به دنبال تغییراتی که حضور رسانههای جهانی و محلی به آن دامن میزنند، در کوتاهمدت و درازمدت منجر به تغییراتی در انواع دینداری دانشجویان در جامعة معاصر ایران خواهد شد. اما با وجود رشد فزایندة فرایند رسانهای شدن در جامعة ایران، هنوز عوامل مختلف دیگر نیز بر نگرش به دین و انواع دینداری نقش قابلتوجه و غیر قابل اغماضی دارند. لذا به نقش متغیّرهای دیگر و فرایندی که در آن رسانهها به شکلگیری انواع دینداری کمک میرسانند نیز توجه شده است. روش:در این پژوهش در بخش مطالعۀ اکتشافی، انواع دینداری موجود در میان دانشجویان، شناسایی و عوامل مؤثر بر دینداری دانشجویان مشخص شدهاند. سپس از طریق روش تحلیل مسیر، اثرات مستقیم و غیر مستقیم مجموعه عوامل مؤثر بر انواع دینداری مشخص شده است. یافتهها و نتیجهگیری:هر چند انواع رسانهها بر انواع دینداری اثرگذارند، اما عوامل اثرگذارتری از رسانهها از جمله نهاد آموزش و خانواده وجود دارند که شکلگیری انواع دینداری دانشجویان را تبیین میکنند.
نوربخش, یونس, مولایی, محمد مهدی, طالبیان, حامد. (1392). تأثیر انواع رسانه بر دینداری دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور. مدیریت در دانشگاه اسلامی, 2(5), 47-70.
MLA
یونس نوربخش; محمد مهدی مولایی; حامد طالبیان. "تأثیر انواع رسانه بر دینداری دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور". مدیریت در دانشگاه اسلامی, 2, 5, 1392, 47-70.
HARVARD
نوربخش, یونس, مولایی, محمد مهدی, طالبیان, حامد. (1392). 'تأثیر انواع رسانه بر دینداری دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور', مدیریت در دانشگاه اسلامی, 2(5), pp. 47-70.
VANCOUVER
نوربخش, یونس, مولایی, محمد مهدی, طالبیان, حامد. تأثیر انواع رسانه بر دینداری دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور. مدیریت در دانشگاه اسلامی, 1392; 2(5): 47-70.